Tuesday, October 27, 2009

tah la..makin hari makin meluat aku tgok..

salam semua trutama sahabat2 sem 7 kh..tujuan aku tulis isu ni bukan saja nk panaskan keadaan tp just luahkan apa yg ada dlm hati nie ja..maaf eh tp aku rasa benda nie ada baiknya..

ok la mcm nie cita dia..ada la sorg girl dlm kelas kita nie, aku makin hari makin myampah tgok perangai dia..orang2 yg rapat ngan dia cakap dia nie GILA2 sikit, so diorang ni x kisah la pasal perangai dia 2..tp bg aku..aku kisah.dulu masa sem 1-4 aku xbopa nk menyampah sgt la..tp masuk sem 7 nie.menyampah sgt2 la.ada la juga program individu yg melibatkan dia, aku boikot, mcm2 alasan aku bg.bukan apa, menyampah nk tgok perangai dia 2.

sbnarnya aku menyampah coz cara pergaulan dia & pakaian dia 2 terlalu soSIAL..aku xtau la korang mcm mana, tp bg aku..sejahat & steruk aku nie pun..masih jaga batasan berkawan.aku ambil gambar ngan mas walaupun keterlaluan tp masih berlapik.e2 aku mengaku kesalahan aku.tp aku dah insaf.aku perlu hormat pd girl...diorang pun ada maruah.tp girl nie mcm xda maruah ja.dia nie rapat ngan laki.walaupun rapat mcm mana skalipun, batasan kena jaga.JGN MENGHALALKAN BENDA YG HARAM..dia boleh slamber ja salam ngan budak laki nie depan orang ramai.ada kala 2 dpn junior lak..konon2 nk cakap dia nie rapat la sampai buat 'give me 5' pas2 salam ala2 rock.yg budak laki nie pun 1.smbahyang fuhh..hebat..tp xdpt nilai erti haram halal..ada masa kat pangkor siap tido atas paha laki nie lg.astarfirullahhallazim..pakaian dia 2 korang paham2 la.

dia x tahu ka erti maruah wanita..ke dia dah xda maruah..senang2 ja bg laki sentuh dia.tp dia ngan laki 2 xda apa2 ikatan pun.nk kata kapel pun tidak.,tp rapat la.nk tunjuk kata rapat mcm mana pun jgn la buat orang lain menyampah.dah la 2..slalu sgt g MELALAK mcm anjing kat behrang 2.bila nk insaf pun aku x tau la.klu laki x pa la jgak..ni girl.

aku harap diorang nie insaf 1 hari nanti, bukan apa..dah banyak dosa diorang buat, tp xingat & xmau insaf..aku pun ada buat salah dulu, tp aku dah cuba betulkan..org lain pun berkawan gak, tp ada batasan.girl nie dia suka sgt nk ikut program laki buat, dia xda kawan pmpuan ka?.

7 comments:

  1. hua hua... pikir2kan lah k spe 2.

    ReplyDelete
  2. aku tulis nie just nk luahkan apa aku rasa ja..so pikir2 utk kebaikan bersama..klu hamba Allah nie ada baca or dpt tau dr org lain.minta2 dia beringat la.xsmua apa kita buat org akan suka.

    ReplyDelete
  3. kawe ingt kawe doh sakni nasib baik tino hahahahaha.............

    ReplyDelete
  4. emmm..kawe ingat sapo td.emm..entah la.no.komen yer.

    ReplyDelete
  5. salam..terdetik juga nk komen pasal nie..napa terlintas kluarkan isu nie?..pada pndpt akulah kan..aku x tau lah bg org lain.. ada sesetengah pkara kita boleh bncgkan secara umum dan ada yg peribadi..bg aku ini adalah terlalu perbadi..alangkah eloknya lau penulis blog ni jmpa sndiri dan ckp elok2 kat org yg dia tujukan..MARUAH beb..just my opinion..terpulanglah..lagipun kita dh nak habis nie..kan x elok ada salah faham...

    ReplyDelete
  6. loh..nie blog aku..so ikut suka aku la nk tulis apa pun.blog memang nk cita pasal pribadi pun...nie blog aku..so aku luahkan prasaan aku ja kat blog sndiri.pasal maruah 2 just org bermaruah ja peka bab2 nie..harap maklum.

    p/s klu rasa x suka baca blog aku..xyah la baca.huhuhu.

    ReplyDelete